Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Vacature FIN-bureau

De FIN - Vereniging van Fondsen is op zoek naar een office manager (21/24 uur). Datum in diensttreding z.s.m. (uiterlijk 28 augustus 2017).

Vereniging PhilanthroPassion

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim.

Vermogensfondsen in Vredespaleis

Op 6 april 2017 vond de FIN-Jaarbijeenkomst plaats in het Vredespaleis te Den Haag, met als gastheren de Carnegie-Stichting en Fonds Sluyterman van Loo.

Goede doelen vrezen gevolgen register

Artikel Goede doelen vrezen gevolgen register en interview met Joost van Lanschot over gevaren UBO-register voor ANBI's op BNR Nieuwsradio

General information about the FIN

The Association of Foundations in the Netherlands (FIN)

over-fin-algemeenThe Association of Foundations in the Netherlands (FIN) is the umbrella organisation representing the interests of private charitable foundations in the Netherlands. Any private charitable foundation established in the Netherlands and which makes a substantial part of its capital or income available to individuals or social organisations may become a member of the FIN.

The FIN supports its members, stimulates contact and collaboration among its members, and provides a support service for good governance, asset management and donation policy. To this end it produces a number of informative publications such as the guidelines Het besturen van een fonds (Managing a Foundation) and the publication Fiscaliteit (Tax Law). The publications are only available in Dutch. The FIN also organises symposia and workshops.

Click here for information about the NL tax climate for charitable foundations (memo of Ernst & Young), and here for more information about the Digital disclosure requirements for charities as of 1 January 2014 (Tax alert Ernst & Young).