ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Goede doelen vrezen gevolgen register

Door Bastiaan Aartjan

Goede doelen en vermogensfondsen raken hun bestuurders kwijt als het ministerie van Financiën het zogeheten UBO-register instelt. Daarvoor waarschuwt de SBF, de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie.

In het openbare landelijke register komen bestuurders van bedrijven en stichtingen, mét bijbehorend vermogen te staan. Daarmee wil het ministerie van Financiën voldoen aan de Europese richtlijnen tegen witwassen en terrorisme. De bestuurders van instellingen zonder winstoogmerk zouden niet in dat register moeten staan, zegt de SBF. Volgens het ministerie bieden de Europese richtlijnen daar geen ruimte voor.

Dit artikel verscheen op 1 mei op de website van BNR Nieuwsradio.
    Lees het volledige artikel en luister naar het interview met Joost van Lanschot.