Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Vacature FIN-bureau

De FIN - Vereniging van Fondsen is op zoek naar een office manager (21/24 uur). Datum in diensttreding z.s.m. (uiterlijk 28 augustus 2017).

Vereniging PhilanthroPassion

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim.

Vermogensfondsen in Vredespaleis

Op 6 april 2017 vond de FIN-Jaarbijeenkomst plaats in het Vredespaleis te Den Haag, met als gastheren de Carnegie-Stichting en Fonds Sluyterman van Loo.

Goede doelen vrezen gevolgen register

Artikel Goede doelen vrezen gevolgen register en interview met Joost van Lanschot over gevaren UBO-register voor ANBI's op BNR Nieuwsradio

Goede doelen vrezen gevolgen register

Door Bastiaan Aartjan

Goede doelen en vermogensfondsen raken hun bestuurders kwijt als het ministerie van Financiën het zogeheten UBO-register instelt. Daarvoor waarschuwt de SBF, de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie.

In het openbare landelijke register komen bestuurders van bedrijven en stichtingen, mét bijbehorend vermogen te staan. Daarmee wil het ministerie van Financiën voldoen aan de Europese richtlijnen tegen witwassen en terrorisme. De bestuurders van instellingen zonder winstoogmerk zouden niet in dat register moeten staan, zegt de SBF. Volgens het ministerie bieden de Europese richtlijnen daar geen ruimte voor.

Dit artikel verscheen op 1 mei op de website van BNR Nieuwsradio.
    Lees het volledige artikel en luister naar het interview met Joost van Lanschot.