Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Vacature FIN-bureau

De FIN - Vereniging van Fondsen is op zoek naar een office manager (21/24 uur). Datum in diensttreding z.s.m. (uiterlijk 28 augustus 2017).

Vereniging PhilanthroPassion

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim.

Vermogensfondsen in Vredespaleis

Op 6 april 2017 vond de FIN-Jaarbijeenkomst plaats in het Vredespaleis te Den Haag, met als gastheren de Carnegie-Stichting en Fonds Sluyterman van Loo.

Goede doelen vrezen gevolgen register

Artikel Goede doelen vrezen gevolgen register en interview met Joost van Lanschot over gevaren UBO-register voor ANBI's op BNR Nieuwsradio

Register tegen witwassen en terrorisme schaadt goede doelen
    Commotie over inschrijving van bestuurders als begunstigden

Door Laurens Berentsen

De wereld van de goede doelen en de filantropie is in rep en roer over de registratie van uiteindelijk belanghebbenden van ondernemingen en andere rechtspersonen. Ook goededoelenorganisaties dreigen onder deze inschrijfverplichting te vallen. De sector vreest voor leegloop van bestuurders als die in een openbaar register komen te staan als uiteindelijk begunstigden. Deze waarschuwt voor verzwaring van de administratieve lasten voor algemeen nut beogende instellingen (anbi’s).

Dit interview met Joost van Lanschot verscheen op 1 mei in het Financieel Dagblad. Lees het volledige artikel op de website van het Financieel Dagblad. PDF naar artikel.