Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

StartersDesk

StartersDesk Via de FIN StartersDesk kunnen particulieren en bedrijven die overwegen om een eigen fonds op te richten zich laten voorlichten en begeleiden bij het oprichten van een eigen vermogensfonds.

Overweegt u om een deel van uw vermogen structureel in te zetten voor het algemeen belang? En denkt u er aan om een stichting op te richten, maar u wilt ook graag weten of dit de juiste keuze is en wat er allemaal bij komt kijken? De FIN StartersDesk helpt u graag op weg!

Om u goed voor te bereiden adviseren wij u eerst een bezoek te brengen aan de website van de StartersDesk: www.finstartersdesk.nl

Ook kunt u de publicatie 'Op weg naar uw vermogensfonds' bij de FIN bestellen.

Effectief schenken Kleinoprichten vermogensfonds middel