Gulle gevers moeten met de billen bloot

Artikel in De Telegraaf van woensdag 9 januari - Goede doelen, verenigingen en kerken luiden de noodklok over een wetsvoorstel van minister Dekker (Rechtsbescherming).

Conceptwetsvoorstel Transparantie Rechtspersonen is ‘schieten met een kanon op een mug’

De FIN en de andere SBF partners vinden het wetsvoorstel onacceptabel.

FIN Kerstwens 2018

De FIN wenst u fijne feestdagen!

FIN rectificeert aantal vermogensfondsen WRR

FIN reageert op WRR Verkenning Filantropie op de grens van overheid en markt

Reactie conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

FIN reageert in SBF-verband op conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

Werkgroepen

Werkgroep Totaal Rendement Op Vermogen (TROV)

werkgroep-totaal-rendement-op-vermogen Deze werkgroep bestaat uit ongeveer veertig leden van de FIN. Zij komen tweemaal per jaar bijeen. In deze werkgroep worden financiële gegevens van de individuele fondsen samengebracht en besproken. Doelstelling is om in kaart te brengen wat de opbrengsten van de vermogens zijn en welk percentage hiervan aan de doelstelling van het fonds wordt besteed. Jaarlijks worden de uitkomsten besproken in de ledenvergadering van de FIN.
    De werkgroep is alleen toegankelijk voor FIN-leden.

Werkgroep Duurzaam beleid

Werkgroep Duurzaam BeleidDuurzaam besteden, duurzame bedrijfsvoering en duurzaam beleggen staan in toenemende mate in de belangstelling. Zowel overheden als media en maatschappelijke organisaties besteden hieraan steeds meer aandacht. In dit licht meende het bestuur van de FIN dat onze vereniging een taak heeft om dit actuele onderwerp onder de aandacht te brengen bij haar leden. Hiervoor werd een werkgroep samengesteld bestaande uit onder meer directeuren van diverse vermogensfondsen. Deze werkgroep was betrokken bij het symposium ‘Van duurzaam denken naar duurzaam doen’ en publiceerde een handleiding over het thema Duurzaam beleid [PDF 686 Kb].