Foute filantropie en goede goede doelen

Column in NRC (08032019)

Dekker slaat de plank mis bij goede doelen

Artikel in FD (05032019) over het wetsvoorstel Transparantie maatschappelijke organisaties

Goede doelen op de barricade voor anonimiteit

Artikel in Financieel Dagblad van 4 maart 2019 over het wetsvoorstel Transparantie maatschappelijke organisaties

Conceptwetsvoorstel Transparantie Rechtspersonen

SBF reactie op de internetconsultatie van de wet transparantie maatschappelijke organisaties

PRESS RELEASE: EUROPEAN PHILANTHROPY SECTOR

PRESS RELEASE: EUROPEAN PHILANTHROPY SECTOR PUSHES BACK ON PROPOSED DUTCH LAW REQUIRING DISCLOSURE OF DONOR INFORMATION

Werkgroepen

Werkgroep Totaal Rendement Op Vermogen (TROV)

werkgroep-totaal-rendement-op-vermogen Deze werkgroep bestaat uit ongeveer veertig leden van de FIN. Zij komen tweemaal per jaar bijeen. In deze werkgroep worden financiële gegevens van de individuele fondsen samengebracht en besproken. Doelstelling is om in kaart te brengen wat de opbrengsten van de vermogens zijn en welk percentage hiervan aan de doelstelling van het fonds wordt besteed. Jaarlijks worden de uitkomsten besproken in de ledenvergadering van de FIN.
    De werkgroep is alleen toegankelijk voor FIN-leden.

Werkgroep Duurzaam beleid

Werkgroep Duurzaam BeleidDuurzaam besteden, duurzame bedrijfsvoering en duurzaam beleggen staan in toenemende mate in de belangstelling. Zowel overheden als media en maatschappelijke organisaties besteden hieraan steeds meer aandacht. In dit licht meende het bestuur van de FIN dat onze vereniging een taak heeft om dit actuele onderwerp onder de aandacht te brengen bij haar leden. Hiervoor werd een werkgroep samengesteld bestaande uit onder meer directeuren van diverse vermogensfondsen. Deze werkgroep was betrokken bij het symposium ‘Van duurzaam denken naar duurzaam doen’ en publiceerde een handleiding over het thema Duurzaam beleid [PDF 686 Kb].