Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

Werkgroepen

Werkgroep Totaal Rendement Op Vermogen (TROV)

werkgroep-totaal-rendement-op-vermogen Deze werkgroep bestaat uit ongeveer veertig leden van de FIN. Zij komen tweemaal per jaar bijeen. In deze werkgroep worden financiële gegevens van de individuele fondsen samengebracht en besproken. Doelstelling is om in kaart te brengen wat de opbrengsten van de vermogens zijn en welk percentage hiervan aan de doelstelling van het fonds wordt besteed. Jaarlijks worden de uitkomsten besproken in de ledenvergadering van de FIN.
    De werkgroep is alleen toegankelijk voor FIN-leden.

Werkgroep Duurzaam beleid

Werkgroep Duurzaam BeleidDuurzaam besteden, duurzame bedrijfsvoering en duurzaam beleggen staan in toenemende mate in de belangstelling. Zowel overheden als media en maatschappelijke organisaties besteden hieraan steeds meer aandacht. In dit licht meende het bestuur van de FIN dat onze vereniging een taak heeft om dit actuele onderwerp onder de aandacht te brengen bij haar leden. Hiervoor werd een werkgroep samengesteld bestaande uit onder meer directeuren van diverse vermogensfondsen. Deze werkgroep was betrokken bij het symposium ‘Van duurzaam denken naar duurzaam doen’ en publiceerde een handleiding over het thema Duurzaam beleid [PDF 686 Kb].