Koninklijke onderscheiding voor Fonds 1818-voorzitter

Fonds Franciscus steunt 58 inloophuizen met € 1,8 miljoen

Officiële opening van het programma van Fonds Franciscus.

Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

General information about the FIN

The Association of Foundations in the Netherlands (FIN)

over-fin-algemeenThe Association of Foundations in the Netherlands (FIN) is the umbrella organisation representing the interests of private charitable foundations in the Netherlands. Any private charitable foundation established in the Netherlands and which makes a substantial part of its capital or income available to individuals or social organisations may become a member of the FIN.

The FIN supports its members, stimulates contact and collaboration among its members, and provides a support service for good governance, asset management and donation policy. To this end it produces a number of informative publications such as the guidelines Het besturen van een fonds (Managing a Foundation) and the publication Fiscaliteit (Tax Law). The publications are only available in Dutch. The FIN also organises symposia and workshops.

Click here for information about the NL tax climate for charitable foundations (memo of Ernst & Young), and here for more information about the Digital disclosure requirements for charities as of 1 January 2014 (Tax alert Ernst & Young).