Actie voor Nepal

De omvang en de tragische gevolgen van de aardbeving in Nepal is niemand ontgaan. Er is veel hulp nodig! Wij attenderen u daarom graag op het onderstaande bericht van Liesbeth Nagelkerke, directeur van Femi en Reach Out 2 en Betteke de Gaay Fortman, directeur van Karuna Foundation.

Mocht u ook actief zijn in Nepal of een bijdrage willen leveren, dan kunt met hen contact opnemen (zie onder).

FIN-leden Stichting Femi (www.femi.org) en Karuna Foundation (www.karunafoundation.nl) zetten zich samen met lokale partners in voor Nepal.

Eerder verschenen hier al berichten over in RTL nieuwsVice Versa en Trouw.

Stichting Femi ondersteunt en investeert al jaren in projecten van Karuna Foundation en SAPANA lodge/SVSI in Nepal. Dat de aardbeving vreselijke gevolgen had was direct overduidelijk. Na de aardbeving werd gezamenlijk besluit genomen: Meteen in actie komen. Karuna Nepal en de SVSI werden binnen 24 uur omgevormd tot een lean en mean noodhulporganisatie. Enkele teamleden, bevriende artsen, een journalist en high officials vormden een kernteam, met Deepak Raj Sapkota (directeur Karuna Nepal) aan het hoofd. Zo kon voor de noodhulptroepen uit, direct al de noodzakelijke hulp geboden worden en de belangrijkste voorzieningen verstrekt worden. Dit kan Karuna Nepal in samenwerking met SVSI/Sapana Lodgde doen door de uitstekende coördinatie met regering, leger en andere organisaties. En bovenal door een niet te stuiten drive om de mensen in nood te helpen. Op zondag 26 april waren zij zo al de eerste hulpacties aan het uitvoeren terwijl Stichting Femi/Reach Out 2, na eerst zelf een bijdrage te hebben gedaan, op zoek zijn gegaan naar meer funding.

In de afgelopen weken hebben wij gemerkt dat vermogensfondsen ongelofelijk snel kunnen handelen! Lang voordat giro 555 moest beginnen ontvingen wij al forse bijdragen die direct besteed konden worden. En komt iedere euro in zijn geheel aan waar het NU nodig is. Intussen is al veel besteed. Maar er is nog zoveel meer nodig.

Voor de updates van wat we doen kunt u kijken op www.femi.org en www.karunafoundation.nl. Heeft u zelf projecten in Nepal en zoekt u daar contact mee, dan kunnen wij kijken of we u daarbij kunnen helpen.

Mocht u (nog) een gift overwegen: het is heel hard nodig. En dat zal voorlopig helaas wel zo blijven.

Doet u mee met ons? We horen het graag. U kunt contact opnemen met:

Liesbeth Nagelkerke, 06-24550590, l.mulder@femi.org of storten op NL31 ABNA 0619465476, t.n.v. Femi, o.v.v. Aardbeving Nepal

Betteke de Gaay Fortman, 06-30610077, bdgf@karunafoundation.nl of storten op NL63RABO0322183936 t.n.v. Stichting Karuna te Arnhem, o.v.v aardbeving Nepal