Convenant 'Ruimte voor Geven'

Dinsdag 21 juni werd het convenant 'Ruimte voor Geven' getekend. Dit convenant bevat afspraken die de samenwerking tussen de sector filantropie en de overheid effectiever kunnen maken.

Het convenant werd namens het kabinet ondertekend door minister-president Rutte en door coördinerend bewindspersoon, de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, Teeven. De sector Filantropie werd vertegenwoordigd door de heer Van Eijck (voorzitter SBF, Stichting Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie), de heer Deetman (voorzitter van het CIO-K, Interkerkelijk Contact in Overheidszaken), mevrouw Peters (vicevoorzitter van de FIN, Vereniging van Fondsen in Nederland), de heer Daalmeijer (voorzitter VFI, brancheorganisatie van goede doelen) en de heer Van Rooij (vicevoorzitter IF, Instituut Fondsenwerving).

Geefwet

In het kader van de ondertekening van dit convenant hebben bovendien de ministeries van Veiligheid en Justitie, Financiën en OCW aan de Tweede Kamer een brief inzake de voorgenomen Geefwet gezonden (d.d. 21.06.2011).