Gulle gevers moeten met de billen bloot

Artikel in De Telegraaf van woensdag 9 januari - Goede doelen, verenigingen en kerken luiden de noodklok over een wetsvoorstel van minister Dekker (Rechtsbescherming).

Conceptwetsvoorstel Transparantie Rechtspersonen is ‘schieten met een kanon op een mug’

De FIN en de andere SBF partners vinden het wetsvoorstel onacceptabel.

FIN Kerstwens 2018

De FIN wenst u fijne feestdagen!

FIN rectificeert aantal vermogensfondsen WRR

FIN reageert op WRR Verkenning Filantropie op de grens van overheid en markt

Reactie conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

FIN reageert in SBF-verband op conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

ANBI Q&A

Vermogensfondsen met een Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI)-status kunnen gebruikmaken van bepaalde fiscale voordelen. Zo zijn giften aan en van een ANBI geheel vrijgesteld van schenkbelasting. Om te worden aangewezen als ANBI dienen vermogensfondsen te voldoen aan de ANBI-criteria van de Belastingdienst.

De FIN heeft deze ANBI Q&A samengesteld om helderheid te verschaffen over de ANBI-regelgeving voor vermogensfondsen en diegenen die overwegen een vermogensfonds op te richten.

De Q&A is tot stand gebracht door de FIN-werkgroep Fiscaliteit als gevolg van een inventarisatie van veel gestelde vragen over de ANBI-criteria. De ANBI Q&A is ook bekeken door deskundigen van PwC en Mazars. Wij hopen dat deze Q&A u duidelijkheid geeft rond de ANBI-regeling met betrekking tot uw fonds.

Ontvang de ANBI Q&A.