FIN-Verdiepingstafel Maatschappelijk Investeren

In vervolg op de parallelsessie ‘innoveren door sociaal investeren’ tijdens de FIN-bijeenkomst op 24 november 2015, hebben enkele FIN-leden samen met de FIN het idee opgepakt om een verdiepingstafel Maatschappelijk Investeren te organiseren.

De FIN-Verdiepingstafel Maatschappelijk Investerenvindt plaats op:

maandag 29 februari 2016

10.00 - 12.30 uur

Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK)
    Wibautstraat 212-214, 1091 GS Amsterdam

Waarom dit thema?

Maatschappelijk Investeren is anders omgaan met het filantropisch vermogen dat door vermogensfondsen op de beurs wordt belegd.

De initiatiefnemers zijn van mening dat naast het doneren vanuit rendement op belegd vermogen, óók het investeren met een deel van het vermogen in maatschappelijk relevante initiatieven, verder ontwikkeld zou kunnen worden.

De initiatiefnemers zien dit als een beweging, een leerproces, waarin vermogenfondsen met elkaar ervaring kunnen opdoen met het inzetten van filantropisch vermogen. Onderstaand staat de beweging schematisch afgebeeld.

10.00 uur
    Opening van de tafel en toelichting op het onderwerp (Marco van Alderwegen, directeur Stichting Else)

10.10 uur
    Waarom een ondernemer graag samenwerkt met een maatschappelijk investeerder? Een kort verhaal van een ondernemer die dankzij participatie van fondsen haar initiatief tot volwassenheid heeft kunnen brengen. (Monique van Doorn, ondernemer van Verder door Anders Doen)

10.30 uur
    Een open gesprek (moderator Erik Arkesteijn, KNHM) over: waarom Maatschappelijk Investeren (het leerproces, de doelstelling, wat is er zo anders?, waar moet ik beginnen? et cetera)

12.15 uur
    Reflectie op de ochtend. Wat hebben we geleerd? Hoe kunnen en willen we verder?

12.30 uur
    Eenvoudige lunch

Deelname

De themabijeenkomst is bedoeld voor iedereen die de diepte wil ingaan omtrent het thema Maatschappelijk Investeren. Als tegemoetkoming in de kosten vragen wij een bijdrage van € 25,00 per persoon. Dit bedrag kunt u overmaken naar het FIN-rekeningnummer [NL10DEUT0424734206] onder vermelding van Verdiepingstafel Maatschappelijk Investeren 29 februari 2015.

Aanmelden

Aanmelding voor deze verdiepingstafel loopt via de FIN. U kunt zich opgeven via info@verenigingvanfondsen.nl. Er is ruimte voor 15 deelnemers en aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen. U ontvangt een week voor de bijeenkomst een bevestiging van uw deelname.