Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

FIN-Voorjaarsbijeenkomst incl. 60e ALV 13 april

De FIN bestaat 30 jaar! De FIN-Voorjaarsbijeenkomst en 60e ALV* worden op vrijdag 13 april gehouden in Maastricht. Het Elisabeth Strouven Fonds is gastheer van deze bijeenkomst.

De Algemene Ledenvergadering begint om 10:30 uur. Na de lunch begint het inhoudelijke middagprogramma met de volgende sessies: omgaan met de media, missie gerelateerd investeren (MRI), het innovatieve back-office systeem van het Elisabeth Strouven Fonds, good governace en de aankomende privacywetgeving (meer informatie over de parallelsessies). Aansluitend zal het mogelijk zijn om deel te nemen aan culturele rondleidingen door het centrum van Maastricht.

* Alleen toegankelijk voor FIN-leden