Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

SBF verdedigt zich tegen onzinnige UBO-registratie

In een zogenoemd rondetafelgesprek heeft de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie zich bij monde van FIN-directeur Siep Wijsenbeek afgelopen woensdag tegenover volksvertegenwoordigers opnieuw verzet tegen opname van charitatieve organisaties in het zogenoemde UBO-register.

Dag van de Filantropie 2019

Welke rol speelt filantropie in samenleving vandaag? En hoe ziet filantropie er morgen uit? Welke gevolgen heeft dat voor u? Voor filantropische organisaties? Voor de samenleving? Deel met andere professionals en leer van experts in de World Cafés op 6 juni 2019 op de Dag van de Filantropie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Met als afsluiting de oratie van Prof. Dr. René Bekkers over ‘De waarde van filantropie’.

IGNITE Award

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

FIN-Voorjaarsbijeenkomst incl. 60e ALV 13 april

De FIN bestaat 30 jaar! De FIN-Voorjaarsbijeenkomst en 60e ALV* worden op vrijdag 13 april gehouden in Maastricht. Het Elisabeth Strouven Fonds is gastheer van deze bijeenkomst.

De Algemene Ledenvergadering begint om 10:30 uur. Na de lunch begint het inhoudelijke middagprogramma met de volgende sessies: omgaan met de media, missie gerelateerd investeren (MRI), het innovatieve back-office systeem van het Elisabeth Strouven Fonds, good governace en de aankomende privacywetgeving (meer informatie over de parallelsessies). Aansluitend zal het mogelijk zijn om deel te nemen aan culturele rondleidingen door het centrum van Maastricht.

* Alleen toegankelijk voor FIN-leden