‘Funding Plus’ als uitweg uit de projectencaroussel

Geschreven door Suzanne Kooij en Deny de Jong

Funding Plus
    Vanuit Engeland introduceerden wij een nieuwe term in de Nederlandse fondsenwereld: 'Funding Plus'. 'Funding Plus' betekent dat een vermogensfonds niet meer alleen op projectbasis aanvragers financiert, maar een andere relatie met aanvragers aangaat. Dat kan bijvoorbeeld door meer op maat hun steunverlening in te richten, advies en organisatieontwikkeling te steunen, samenwerking te starten met andere fondsen rondom aanvragers en/of bepaalde maatschappelijke issues, en/of organisaties die goed bij de missie van een fonds passen voor langere tijd organisatiefinanciering te bieden. Met dit alles zijn vooral aanvragers geholpen die al enige jaren bestaan, die geen sluitend businessmodel kunnen ontwikkelen en bij wie projectfinanciering niet meer past.

Lees het volledige artikel 'Funding Plus' als uitweg uit de projectencaroussel geschreven door Suzanne Kooij en Deny de Jong op de website van De Dikke Blauwe.

Deze week verschijnt ook het onderzoeksrapport 'Van Capacity Building naar Funding Plus'  van Suzanne Kooij en Deny de Jong