Masterclasses Filantropie & Besturen Filantropische Fondsen

Het Centrum voor Filantropische Studies organiseert begin oktober twee interessante Masterclasses Filantropie & Besturen Filantropische Fondsen.

Chocolonely Foundation

Tony's Talk: Friendly Field Worker Henk

Meeting Rijksoverheid & Filantropie & Samenleving

Op dinsdag 18 juni kwamen vertegenwoordigers van de filantropie, overheid en samenleving bijeen om te spreken over samenwerking tussen overheid en filantropie

Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

IGNITE is er voor startende sociaal ondernemers die échte sociale verandering teweeg brengen. Het programma bestaat uit een intensief coachingstraject en kans op een geldbedrag van €100.000. Dit jaar staat de schijnwerper op Gelderland en Overijssel. Meedoen is eenvoudig, deelnemers beantwoorden tien vragen over hun (toekomstige) onderneming en maken in een videopitch duidelijk hoe zij hun sociale impact gaan bereiken. Uit alle aanmeldingen worden zes finalisten geselecteerd. Zij ontvangen professionele ondersteuning bij het uitwerken van hun businessplan en ontvangen coaching om hun onderneming te versterken. Op 7 november pitchen de finalisten hun businessplannen voor een gerenommeerde vakjury. Inschrijving loopt van 1 juni tot en met 12 juli via IGNITEaward.nl.

IGNITE in 1 minuut: https://youtu.be/krxnrX6tPcs