Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

SBF verdedigt zich tegen onzinnige UBO-registratie

In een zogenoemd rondetafelgesprek heeft de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie zich bij monde van FIN-directeur Siep Wijsenbeek afgelopen woensdag tegenover volksvertegenwoordigers opnieuw verzet tegen opname van charitatieve organisaties in het zogenoemde UBO-register.

Dag van de Filantropie 2019

Welke rol speelt filantropie in samenleving vandaag? En hoe ziet filantropie er morgen uit? Welke gevolgen heeft dat voor u? Voor filantropische organisaties? Voor de samenleving? Deel met andere professionals en leer van experts in de World Cafés op 6 juni 2019 op de Dag van de Filantropie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Met als afsluiting de oratie van Prof. Dr. René Bekkers over ‘De waarde van filantropie’.

IGNITE Award

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

Independent donor group urges greater focus on rights, citizenship and equality

Ariadne, the European network of independent funders working on justice and peace has just brought 80 of its members to Belfast for its annual meeting. Having heard directly from a broad range of local civil society actors and community leaders it is concerned that the Brexit debate has overly focused on party politics and trade.

The unfortunate consequence is that there has been insufficient progress made on addressing the fundamental issues of human rights, equality and citizenship. These were the very issues that were at the core of the Good Friday/Belfast Peace Agreement. They remain central to continuing peace and stability. We urge all those involved nationally and internationally to ensure that these issues are placed firmly at the forefront of the remaining negotiations.

Click here to access the statement on Ariadne public website.