NIEUWE FIN-WEBSITE

De FIN is bezig met een nieuwe website! Gevraagd: Uw logo, inspirerende voorbeelden en fondsinformatie.

Geen Nobelprijswinnaar zonder geldschieter

Stichting Dioraphte deelt een beetje mee in de Nobelprijs voor de Economie.

Strong cross-party alliance in European Parliament for easing philanthropy’s work for public good across Europe

Brussels, 7 October 2019 – MEPs, representatives of the European Commission and the European Economic and Social Committee and relevant stakeholders from philanthropy, civil society and social economy discussed ways to create a truly European space for donors and encourage cross-border generosity, solidarity and civil actions.

Laatste kans voor forse korting filantropie-conferentie

Van 5 tot 7 november organiseert de European Venture Philanthropy Association hun jaarlijkse conferentie rondom ‘filantropie 2.0’.

Ronald van der Giessen in Vakblad Fondsenwerving

Interview met Ronald van der Giessen en Siep Wijsenbeek in Vakblad Fondsenwerving - 1 oktober 2019

Jan van Berkel nieuwe voorzitter SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie)
    30 september 2019

Het bestuur van SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie) heeft Jan van Berkel per 24 september gekozen tot voorzitter.

Jan van Berkel, voorzitter van Goede Doelen Nederland, volgt Joost van Lanschot op die sinds september 2018 om gezondheidsredenen zijn taken als voorzitter tijdelijk had neergelegd. Jan van Berkel treedt sindsdien al op als waarnemend voorzitter.

SBF is een platform dat de gemeenschappelijke belangen behartigt van vier zelfstandige brancheorganisaties binnen de filantropische sector: Goede Doelen Nederland, FIN, Nederland Filantropieland en CIO.