Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

NEDERLANDS FILANTROPISCH FONDS WINT INTERNATIONALE PRIJS

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Er zijn wereldwijd vele initiatieven om de wereld een betere plek te maken voor mensen met een handicap, maar de sociale sector mist veelal de kennis en ondernemende capaciteiten om haar programma’s op grote schaal te verspreiden. Zero Project en Ashoka zoeken actief naar programma’s die effectief en goed op te schalen zijn voor een wereld zonder barrières. Het Inspire2Care model – geïnitieerd door het Nederlandse filantropische fonds Karuna Foundation – is door Zero Project gekozen in de top 10 van ‘meest opschaalbare oplossingen’.

Inspire2Care heeft als doel dat kinderen en volwassenen met een handicap in ontwikkelingslanden volwaardig meedoen in de gemeenschap én dat vermijdbare handicaps en geboorteafwijkingen worden verminderd. Kenmerkend zijn de typische ondernemersaanpak en de focus op leiderschap van arme plattelandsgemeenschappen om zélf in actie te komen voor kinderen met een handicap. Het model werkt zo praktisch en kosteneffectief, dat het gemakkelijk in een ander dorp of land nagevolgd kan worden.

Lees het gehele persbericht van Karuna Foundation.