Masterclasses Filantropie & Besturen Filantropische Fondsen

Het Centrum voor Filantropische Studies organiseert begin oktober twee interessante Masterclasses Filantropie & Besturen Filantropische Fondsen.

Chocolonely Foundation

Tony's Talk: Friendly Field Worker Henk

Meeting Rijksoverheid & Filantropie & Samenleving

Op dinsdag 18 juni kwamen vertegenwoordigers van de filantropie, overheid en samenleving bijeen om te spreken over samenwerking tussen overheid en filantropie

Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

NEDERLANDS FILANTROPISCH FONDS WINT INTERNATIONALE PRIJS

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Er zijn wereldwijd vele initiatieven om de wereld een betere plek te maken voor mensen met een handicap, maar de sociale sector mist veelal de kennis en ondernemende capaciteiten om haar programma’s op grote schaal te verspreiden. Zero Project en Ashoka zoeken actief naar programma’s die effectief en goed op te schalen zijn voor een wereld zonder barrières. Het Inspire2Care model – geïnitieerd door het Nederlandse filantropische fonds Karuna Foundation – is door Zero Project gekozen in de top 10 van ‘meest opschaalbare oplossingen’.

Inspire2Care heeft als doel dat kinderen en volwassenen met een handicap in ontwikkelingslanden volwaardig meedoen in de gemeenschap én dat vermijdbare handicaps en geboorteafwijkingen worden verminderd. Kenmerkend zijn de typische ondernemersaanpak en de focus op leiderschap van arme plattelandsgemeenschappen om zélf in actie te komen voor kinderen met een handicap. Het model werkt zo praktisch en kosteneffectief, dat het gemakkelijk in een ander dorp of land nagevolgd kan worden.

Lees het gehele persbericht van Karuna Foundation.