Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

SBF verdedigt zich tegen onzinnige UBO-registratie

In een zogenoemd rondetafelgesprek heeft de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie zich bij monde van FIN-directeur Siep Wijsenbeek afgelopen woensdag tegenover volksvertegenwoordigers opnieuw verzet tegen opname van charitatieve organisaties in het zogenoemde UBO-register.

Dag van de Filantropie 2019

Welke rol speelt filantropie in samenleving vandaag? En hoe ziet filantropie er morgen uit? Welke gevolgen heeft dat voor u? Voor filantropische organisaties? Voor de samenleving? Deel met andere professionals en leer van experts in de World Cafés op 6 juni 2019 op de Dag van de Filantropie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Met als afsluiting de oratie van Prof. Dr. René Bekkers over ‘De waarde van filantropie’.

IGNITE Award

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

Op 17 mei 2018 vond de eerste Algemene Ledenvergadering plaats van de alumnivereniging PhilanthroPassion van Hogeschool Windesheim. Deze memorabele avond stond in het teken van updates en netwerken. Lid Anne van Uum reageert op de avond: “De filantropische sector is een unieke sector waarin het hard nodig is om je te verenigen en je aan elkaar te verbinden, om non-profitorganisaties een boost te geven en de kwaliteit van de sector te verbeteren. Daarom zie ik heel veel potentie in deze vereniging, er is honger naar elkaar en naar wat we gaan doen.”

Het bestuur blikte tijdens de ALV terug met haar leden: wat is er in het oprichtingsjaar gebeurd? Tijdens deze ALV stond met name de input van de leden centraal. De avond werd geheel in stijl afgesloten: onder het genot van een hapje en een drankje leerden de leden van de alumnivereniging elkaar kennen en breidden ze hun netwerk uit.

Henk Hagoort, voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Windesheim, spreekt in een videoboodschap die vertoond werd op de ALV zijn enthousiasme uit over de vereniging: ‘’Windesheim is heel trots op de oprichting van Vereniging PhilanthroPassion en steunt dit initiatief daarom ook van harte.’’ Henk Hagoort wenst Vereniging PhilanthroPassion toe dat zij een plek is waar leden elkaar, de hogeschool en anderen binnen de filantropische sector zullen inspireren.

Vereniging PhilanthroPassion is ontstaan op initiatief van studenten van de minor en cursus Fundraising, Grantmaking and Sponsoring die beide worden aangeboden door de Hogeschool Windesheim te Zwolle. De alumnivereniging heeft ten doel de studenten van de minor en cursus Fundraising, Grantmaking and Sponsoring te verbinden aan de opleiding, aan elkaar en aan het werkveld binnen de filantropische sector.