Gulle gevers moeten met de billen bloot

Artikel in De Telegraaf van woensdag 9 januari - Goede doelen, verenigingen en kerken luiden de noodklok over een wetsvoorstel van minister Dekker (Rechtsbescherming).

Conceptwetsvoorstel Transparantie Rechtspersonen is ‘schieten met een kanon op een mug’

De FIN en de andere SBF partners vinden het wetsvoorstel onacceptabel.

FIN Kerstwens 2018

De FIN wenst u fijne feestdagen!

FIN rectificeert aantal vermogensfondsen WRR

FIN reageert op WRR Verkenning Filantropie op de grens van overheid en markt

Reactie conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

FIN reageert in SBF-verband op conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

Op 17 mei 2018 vond de eerste Algemene Ledenvergadering plaats van de alumnivereniging PhilanthroPassion van Hogeschool Windesheim. Deze memorabele avond stond in het teken van updates en netwerken. Lid Anne van Uum reageert op de avond: “De filantropische sector is een unieke sector waarin het hard nodig is om je te verenigen en je aan elkaar te verbinden, om non-profitorganisaties een boost te geven en de kwaliteit van de sector te verbeteren. Daarom zie ik heel veel potentie in deze vereniging, er is honger naar elkaar en naar wat we gaan doen.”

Het bestuur blikte tijdens de ALV terug met haar leden: wat is er in het oprichtingsjaar gebeurd? Tijdens deze ALV stond met name de input van de leden centraal. De avond werd geheel in stijl afgesloten: onder het genot van een hapje en een drankje leerden de leden van de alumnivereniging elkaar kennen en breidden ze hun netwerk uit.

Henk Hagoort, voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Windesheim, spreekt in een videoboodschap die vertoond werd op de ALV zijn enthousiasme uit over de vereniging: ‘’Windesheim is heel trots op de oprichting van Vereniging PhilanthroPassion en steunt dit initiatief daarom ook van harte.’’ Henk Hagoort wenst Vereniging PhilanthroPassion toe dat zij een plek is waar leden elkaar, de hogeschool en anderen binnen de filantropische sector zullen inspireren.

Vereniging PhilanthroPassion is ontstaan op initiatief van studenten van de minor en cursus Fundraising, Grantmaking and Sponsoring die beide worden aangeboden door de Hogeschool Windesheim te Zwolle. De alumnivereniging heeft ten doel de studenten van de minor en cursus Fundraising, Grantmaking and Sponsoring te verbinden aan de opleiding, aan elkaar en aan het werkveld binnen de filantropische sector.