Toezicht en verantwoording

13 augustus 2012

De FIN, de brancheorganisatie voor vermogensfondsen, voert – samen met andere organisaties, gebundeld in de SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie) – constructief overleg met de ministeries van Financiën en Justitie over toezicht en transparantie in de sector van de filantropie/goede doelen.
    Anders dan in kranten (Trouw) gesuggereerd wordt, is dat overleg in volle gang. Binnenkort kunnen naar verwachting resultaten worden gemeld.
    De FIN is voorstander van transparantie en toezicht die recht doet aan de diversiteit binnen de brede sector van vermogensfondsen, fondsenwervende instellingen en andere goede doelen-organisaties.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met het FIN-bureau.