Rien van Gendt nieuwe voorzitter SBF

Per 1 juli is Rien van Gendt voorzitter geworden van de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie (SBF). Hij zal deze functie tot 1 januari 2016 vervullen, naast zijn voorzitterschap bij de FIN, de brancheorganisatie van vermogensfondsen.

Steven van Eijck, sinds de oprichting van de stichting SBF in 2011 de eerste voorzitter, is per 1 juli afgetreden. Het SBF-bestuur is hem zeer erkentelijk voor zijn grote inzet voor en bijdrage aan de ontwikkeling van de filantropische sector in de afgelopen jaren. Er zijn grote stappen gezet met de uitvoering van het in 2011 met het kabinet gesloten convenant ‘Ruimte voor Geven’.

Steven van Eijck is sinds enkele maanden als programmavoorzitter werkzaam voor de Stichting Maatschappelijke Alliantie Nederland.
    In de komende maanden zal het SBF-bestuur zich beraden op de invulling van het voorzitterschap in de komende jaren.