Chocolonely Foundation

Tony's Talk: Friendly Field Worker Henk

Meeting Rijksoverheid & Filantropie & Samenleving

Op dinsdag 18 juni kwamen vertegenwoordigers van de filantropie, overheid en samenleving bijeen om te spreken over samenwerking tussen overheid en filantropie

Ronald van der Giessen beoogd voorzitter FIN

persbericht inzake het voorzitterschap van de FIN

Siep Wijsenbeek (SBF) verdedigt aanpassing registratie ANBI’s in UBO-register bij rondetafelsessie Tweede Kamer

Het langverwachte rondetafelgesprek over het UBO-register* vond woensdag 22 mei 2019 plaats in de Tweede Kamer in Den Haag. Tijdens de bijeenkomst, opgedeeld in vraaggesprekken van Tweede Kamerleden met verschillende gegadigden, werden ook de belangen van de ANBI’s verdedigd.

SBF verdedigt zich tegen onzinnige UBO-registratie

In een zogenoemd rondetafelgesprek heeft de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie zich bij monde van FIN-directeur Siep Wijsenbeek afgelopen woensdag tegenover volksvertegenwoordigers opnieuw verzet tegen opname van charitatieve organisaties in het zogenoemde UBO-register.

Siep Wijsenbeek nieuwe directeur FIN

Het bestuur van de FIN heeft per begin 2018 de heer Siep Wijsenbeek aangesteld als nieuwe directeur van de FIN.

Siep Wijsenbeek heeft onder andere gewerkt als onderzoeker bij het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy en als directeur van het Leids Universiteits Fonds. Hij heeft rechten gestudeerd in Leiden en werkte daarna bijna 20 jaar als bankier. Na de postdoctorale opleiding Philanthropic Studies aan de VU is hij overgestapt van de financiële- naar de charitatieve sector.

Siep Wijsenbeek volgt Marina de Kanter op die de positie ad interim heeft waargenomen na het vertrek van Suzette de Boer.

De komende tijd zal hij zoveel mogelijk persoonlijk kennismaken met de leden van de FIN.

De contactgegevens van Siep Wijsenbeek zijn:
    e-mail: s.wijsenbeek@verenigingvanfondsen.nl
    tel. 070 – 326 2753 / 06 – 57 66 84 63