Validatiestelsel Filantropie

25 april jl. werd de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang van het validatiestelsel filantropie en nieuwe fiscale regelgeving voor filantropische instellingen.

In 2011 hebben de SBF en de rijksoverheid het convenant ‘Ruimte voor geven’ ondertekend. Hierin is onder andere overeengekomen dat in 2013 een validatiestelsel moet worden vormgegeven voor filantropische instellingen in Nederland.

Dit validatiestelsel moet voorzien in één gedragscode, één keurmerkstelsel en in door de branchepartners te onderhouden internetportalen waar burgers en andere geïnteresseerden informatie over de leden van de brancheorganisaties kunnen vinden.

Klik hier voor het Persbericht over 'Validatiestelsel Filantropie' van de SBF.

Klik hier voor de Brief Tweede Kamer: Filantropie.

Voor meer informatie, zie: www.rijksoverheid.nl