Joop van den Ende: Geen sprake van conflict met belastingdienst

In een eerste reactie noemt Joop van den Ende de radio-uitzending van Argos van vanmiddag, het persbericht van de Groene Amsterdammer en het redactionele artikel van de NRC tendentieus, onvolledig en op diverse punten onjuist.

Samenwerking voor vluchtelingen en migranten

Aandacht voor opvang in regio

Philanthropy demands a level playing field in Europe

DAFNE Press release

Siep Wijsenbeek nieuwe directeur FIN

Het bestuur van de FIN heeft per begin 2018 de heer Siep Wijsenbeek aangesteld als nieuwe directeur van de FIN.

Belastingdienst en kerkbesturen hernieuwen convenant

Vrijdag 15 december hebben het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO) en de Belastingdienst een hernieuwd samenwerkingsconvenant ondertekend.

Time for some change!

Geen vitale filantropische sector, zonder goed onderwijs

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim. Het bestuur tekende een intentieverklaring van oprichting en bestuurder Ilse van Dommelen vertelde: "Wij willen een mind-set op gang brengen dat onderwijs óók binnen de filantropische sector van belang is. Een laagdrempelig netwerk, dat is wat wij willen zijn voor alumnistudenten en -cursisten FG&S. Het opdoen van kennis en het delen daarvan, is van belang om de filantropische sector vitaal te houden."

Vereniging PhilanthroPassion wil bovenstaande uitdragen door het organiseren van evenementen voor de leden. Actuele onderwerpen, prikkelende sprekers en interactie staan hierbij centraal. Met als doel om up-to-date te blijven over filantropische onderwerpen en het kunnen bouwen en onderhouden van je netwerk binnen de sector.

Op deze feestelijke dag onderstreepte spreekster Denise Go-Feij het streven van de Vereniging PhilanthroPassion: "Je kunt het echt niet allemaal zelf uitzoeken, zeker niet als je geen of beperkte ervaring hebt, dus doe je kennis op tijdens een opleiding!"

Pascal de Vries deelde zijn kennis over fondsenwervende strategieën, waarbij de afweging tussen empathie en ratio centraal stond. Voor De Vries is het duidelijk: "Je laten leiden in je beleidsbeslissingen door empathie leidt in goededoelen land tot suboptimale uitkomsten. Niet doen dus!"

Na afloop van het openingsevent werd enthousiast gereageerd op wat de vereniging biedt. Meer weten over FG&S of over wat lid worden van PhilanthroPassion voor u kan betekenen? Vraag dan meer informatie aan bij Bert Sleijster (aj.sleijster@windesheim.nl).