Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

Time for some change!

Geen vitale filantropische sector, zonder goed onderwijs

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim. Het bestuur tekende een intentieverklaring van oprichting en bestuurder Ilse van Dommelen vertelde: "Wij willen een mind-set op gang brengen dat onderwijs óók binnen de filantropische sector van belang is. Een laagdrempelig netwerk, dat is wat wij willen zijn voor alumnistudenten en -cursisten FG&S. Het opdoen van kennis en het delen daarvan, is van belang om de filantropische sector vitaal te houden."

Vereniging PhilanthroPassion wil bovenstaande uitdragen door het organiseren van evenementen voor de leden. Actuele onderwerpen, prikkelende sprekers en interactie staan hierbij centraal. Met als doel om up-to-date te blijven over filantropische onderwerpen en het kunnen bouwen en onderhouden van je netwerk binnen de sector.

Op deze feestelijke dag onderstreepte spreekster Denise Go-Feij het streven van de Vereniging PhilanthroPassion: "Je kunt het echt niet allemaal zelf uitzoeken, zeker niet als je geen of beperkte ervaring hebt, dus doe je kennis op tijdens een opleiding!"

Pascal de Vries deelde zijn kennis over fondsenwervende strategieën, waarbij de afweging tussen empathie en ratio centraal stond. Voor De Vries is het duidelijk: "Je laten leiden in je beleidsbeslissingen door empathie leidt in goededoelen land tot suboptimale uitkomsten. Niet doen dus!"

Na afloop van het openingsevent werd enthousiast gereageerd op wat de vereniging biedt. Meer weten over FG&S of over wat lid worden van PhilanthroPassion voor u kan betekenen? Vraag dan meer informatie aan bij Bert Sleijster (aj.sleijster@windesheim.nl).