Dag van de Filantropie 2019

Welke rol speelt filantropie in samenleving vandaag? En hoe ziet filantropie er morgen uit? Welke gevolgen heeft dat voor u? Voor filantropische organisaties? Voor de samenleving? Deel met andere professionals en leer van experts in de World Cafés op 6 juni 2019 op de Dag van de Filantropie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Met als afsluiting de oratie van Prof. Dr. René Bekkers over ‘De waarde van filantropie’.

IGNITE Award

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

Boudewijn de Blij, te gast bij Gulle Gevers, MAX op Radio 1

Op zaterdag 27 april was Boudewijn de Blij te gast bij Gulle Gevers, MAX op Radio 1.

SBF in gesprek met ministerie J&V over conceptwetsvoorstel

Het conceptwetsvoorstel ‘transparantie maatschappelijke organisaties’ heeft tot brede beroering en verontwaardiging geleid. Het voorstel betreft een publicatieplicht voor alle donaties boven de 15.000 euro. Een maand na de sluiting van de internetconsultatie is SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie), waaronder Goede Doelen Nederland, in gesprek gegaan met het ministerie van Justitie en Veiligheid (J&V).

Independent donor group urges greater focus on rights, citizenship and equality

Ariadne, the European network is concerned that the Brexit debate has overly focused on party politics and trade.

FIN-team

Het team van de FIN is het aanspreekpunt voor leden met vragen. De medewerkers behandelen vragen over zaken die relevant zijn voor vermogensfondsen, zoals op het terrein van de anbi, vermogensbeheer, duurzaamheid, goed besturen, donatiebeleid. Het team beschikt over actuele informatie en kennis om de leden goed te kunnen adviseren.

Het FIN kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur.

Adres:Koninginnegracht 15, 2514 AB Den Haag
    Tel.: 070 3262753
    E-mail: info@verenigingvanfondsen.nl

Het FIN-team bestaat uit:

Siep Wijsenbeek, directeur
    Shanti Koelers-van Leeuwen, communicatie/ledenzaken
    Denise van der Linden, office manager

(v.l.n.r. Denise van der Linden, Shanti Koelers, Siep Wijsenbeek)

Voor het bureau is een eigen salaris-, arbeidsvoorwaarden- en pensioenregeling van kracht welke gebaseerd is op in de sector gebruikelijke regelingen.