Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

FIN-team

Het team van de FIN is het aanspreekpunt voor leden met vragen. De medewerkers behandelen vragen over zaken die relevant zijn voor vermogensfondsen, zoals op het terrein van de anbi, vermogensbeheer, duurzaamheid, goed besturen, donatiebeleid. Het team beschikt over actuele informatie en kennis om de leden goed te kunnen adviseren.

Het FIN kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur.

Adres:Koninginnegracht 15, 2514 AB Den Haag
    Tel.: 070 3262753
    E-mail: info@verenigingvanfondsen.nl

Het FIN-team bestaat uit:

Siep Wijsenbeek, directeur

Shanti Koelers-van Leeuwen, communicatie/ledenzaken
    Denise van der Linden, office manager
    Silvana Betrò, office manager

Voor het bureau is een eigen salaris-, arbeidsvoorwaarden- en pensioenregeling van kracht welke gebaseerd is op in de sector gebruikelijke regelingen.