Gulle gevers moeten met de billen bloot

Artikel in De Telegraaf van woensdag 9 januari - Goede doelen, verenigingen en kerken luiden de noodklok over een wetsvoorstel van minister Dekker (Rechtsbescherming).

Conceptwetsvoorstel Transparantie Rechtspersonen is ‘schieten met een kanon op een mug’

De FIN en de andere SBF partners vinden het wetsvoorstel onacceptabel.

FIN Kerstwens 2018

De FIN wenst u fijne feestdagen!

FIN rectificeert aantal vermogensfondsen WRR

FIN reageert op WRR Verkenning Filantropie op de grens van overheid en markt

Reactie conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

FIN reageert in SBF-verband op conceptwetsvoorstel ‘Transparantie van geldstromen naar maatschappelijke organisaties’

De gedachte achter de FIN website.

We hebben de website zorgvuldig voorbereid. Mocht u desondanks fouten of vergissingen vinden, dan vernemen wij dat graag via info@verenigingvanfondsen.nl

"Pfft! Ik blaas tegen de suikerspin van de paardenbloem en zie, fragiele pluisjes maken zich los van de bloemkelk om zich door de wind te laten meevoeren. Ik kijk ze na en zie de eerste parachuutjes langzaam dalen, andere blijven drijven in de luchtstromen, soms wel honderden meters ver. En waar ze landen, nestelt het vruchtlichaam zich in de grond, komt tot ontwikkeling en groeit en bloeit tot iemand zijn bloem plukt en na de bloei de pluisjes wegblaast voor nieuwe bloei."

Breng het tot bloei met de FIN

De Taraxacum officinale ofwel paardenbloem staat op de website van de FIN, de Vereniging van Fondsen in Nederland. Deze bloem is gekozen als symbool voor de functie en doelen van de FIN.

De FIN is de steel, de kern waarop alles gebaseerd is. De leden vormen de zaden die mogelijkheden zoeken en vinden om op verschillende plaatsen ontwikkeling in gang te zetten.

Dat kan een goed doel zijn of een ander project op het gebied van welzijn, cultuur of maatschappij. De insteek van de financiële ondersteuning is dat deze doorleeft in de hoofden en harten van hen voor wie de gift bedoeld was. Net zoals een zaadje ontkiemt, tot wasdom komt en opnieuw zaad zet. Als een repeterend proces met duurzaam effect.

Waarom juist de paardenbloem? Iedereen kan van hem genieten, hij groeit overal en hij is in al zijn eenvoud heel mooi. De bloem is niet één bloem maar een verzameling kleine gele lintbloemetjes. De FIN staat niet alleen, maar is een verzameling fondsen die elk op hun eigen terrein bijdragen aan het tot groei en bloei brengen van een waardevol initiatief.

zonnebloem