Dag van de Filantropie 2019

Welke rol speelt filantropie in samenleving vandaag? En hoe ziet filantropie er morgen uit? Welke gevolgen heeft dat voor u? Voor filantropische organisaties? Voor de samenleving? Deel met andere professionals en leer van experts in de World Cafés op 6 juni 2019 op de Dag van de Filantropie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Met als afsluiting de oratie van Prof. Dr. René Bekkers over ‘De waarde van filantropie’.

IGNITE Award

IGNITE Award brengt social startups in een stroomversnelling

Boudewijn de Blij, te gast bij Gulle Gevers, MAX op Radio 1

Op zaterdag 27 april was Boudewijn de Blij te gast bij Gulle Gevers, MAX op Radio 1.

SBF in gesprek met ministerie J&V over conceptwetsvoorstel

Het conceptwetsvoorstel ‘transparantie maatschappelijke organisaties’ heeft tot brede beroering en verontwaardiging geleid. Het voorstel betreft een publicatieplicht voor alle donaties boven de 15.000 euro. Een maand na de sluiting van de internetconsultatie is SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie), waaronder Goede Doelen Nederland, in gesprek gegaan met het ministerie van Justitie en Veiligheid (J&V).

Independent donor group urges greater focus on rights, citizenship and equality

Ariadne, the European network is concerned that the Brexit debate has overly focused on party politics and trade.

Videopagina

FIN Lustrum 2013: Vermogensfondsen in beeld

Bekijk hier drie films die de bijdrage van vermogensfondsen aan de samenleving in beeld brengen. Deze films zijn speciaal gemaakt voor het FIN Lustrum 2013 met als thema ‘The Reason for Being'.

FIN Lustrum film 1: Behoud van het unieke

FIN Lustrum film 2: Creëren van het nieuwe

FIN Lustrum film 3: Aandacht voor het andere

Drie Korte films

Bekijk hier drie korte films over de relatie tussen vermogensfondsen, projecten en de (lokale) overheid. Deze films zijn speciaal gemaakt voor het FIN Symposium 2009 met als thema ‘Vermogensfondsen en overheid’.

Project Stichting Mooi
    Film 1: Project Stichting Mooi, Fonds Start Foundation en Gemeente Den Haag

Project Urgente Noden
    Film 2: Project Urgente Noden Haarlem, Fonds Jacobs Godshuis en Gemeente Haarlem

Project Praten Online
    Film 3: Project PratenOnline, Innovatiefonds Zorgverzekeraars en ZonMW

Convenant Overheid - SBF

Dinsdag 21 juni 2011 werd het Convenant Overheid - SBF "Ruimte voor Geven" ondertekend. Bekijk hier de toespraken en interviews (o.m. met FIN-vicevoorzitter Liane Peters) die na afloop van de ondertekening van het Convenant zijn afgenomen door Binnenhof-tv.

Steven van Eijck

Lianne Peters