Vijf jaar cel geëist tegen ex-fiscalist Loyens die miljoenen verduisterde

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste woensdagmiddag onvoorwaardelijke celstraffen van vijf en twee jaar tegen twee mannen die €8,7 mln zouden hebben verduisterd van vier stichtingen voor goede doelen. Het gaat om de 60-jarige fiscalist René V., die de operatie zou hebben aangestuurd, en de 69-jarige Peter G. Het OM wil dat zij het geld teruggeven.

Can foundations contribute to social cohesion in Europe?

The following is a speech made by Dr Rien van Gendt, Vice President European Cultural Foundation, during the Humanity in Action International Conference, which took place in Strasbourg from 5-8 July 2018.

VSBfonds maakt leerwerktrajecten mogelijk voor hoogopgeleide vluchtelingen

Voor hoogopgeleide vluchtelingen met ervaring in kansrijke sectoren, zoals de techniek, de zorg of het onderwijs, worden nog dit jaar drie nieuwe leerwerktrajecten ontwikkeld. VSBfonds maakt dit mogelijk en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF staat in de startblokken om de trajecten te realiseren. Vandaag

ECSP Presenteert: Filantropische Fondsen in Kaart

ECSP presenteert op 28 maart het onderzoek Filantropische Fondsen in Kaart.

Innovatieve aanpak voor inclusie in Nepal

Nederlands filantropisch fonds wint internationale prijs

De voordelen

Als u besluit lid te worden van de FIN dan wordt u onderdeel van een netwerk van ruim 330 Nederlandse vermogensfondsen die alle actief zijn bij het steunen van goede doelen.
    De FIN behartigt uw belangen als filantropische instelling zorgvuldig en met verve.

Er zijn gedurende het hele jaar diverse bijeenkomsten waaraan uw bestuur en/of staf kan deelnemen, zoals  themabijeenkomsten, werkgroepen en natuurlijk de ledenvergaderingen. Deze bijeenkomsten zijn bij uitstek geschikt om te netwerken, ervaringen en kennis uit te wisselen en u wordt op de hoogte gebracht van actuele ontwikkelingen in de filantropische sector.

“Wij zijn lid geworden van de FIN, want we willen graag contacten leggen met  andere vermogensfondsen die projecten ondersteunen in Afrika. Daarnaast  willen we de kracht van de FIN vergroten, zodat zij als vereniging nog     sterker kan optreden voor haar leden. “

Hilde Klok, Koornzaayer Foundation

Gezamenlijk vergroten we onze slagkracht!

• Laat ook úw stem horen zodat de FIN/ SBF uw belangen kan behartigen bij de overheid en politiek;
    • Vergroot uw netwerk, kennis- en vaardigheden door deelname aan (thema)bijeenkomsten;
    • Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen onze sector;
    • Verhoog uw impact door samenwerking met fondsen op die terreinen die voor u van belang zijn en maak (mede via de FIN) zichtbaar wat u doet.

Andere voordelen van lidmaatschap:

Als lid ontvangt u:

• Twee maal per jaar de FIN Jaarbijeenkomst, waar - naast de Algemene Ledenvergadering - actuele thema’s als duurzaamheid, samenwerking, governance of vermogensbeheer worden besproken;
    • Deelname aan diverse thema-, netwerkbijeenkomsten en werkgroepen;  (bijvoorbeeld op het gebied van goed bestuur, impact meten, sociale investeringen; internationale samenwerking en ontwikkelingen met betrekking tot ANBI);
    • Gratis deelname aan de FIN-Portal, een internetportaal waarop de wettelijk verplichte gegevens worden vermeld van FIN-leden.
    • Toegang tot het FIN-Extranet, een informatie- en discussieplatform voor FIN-leden;
    • Vier keer per jaar het e-bulletin FINieuws;
    • Regelmatig e-mail met actuele informatie: 'FINflits';
    • Leden ontvangen gratis exemplaren van FIN-uitgaven over actuele thema’s;
    • Korting op abonnement Alliance magazine; for philanthropy and social investment worldwide;
    • Ondersteuning bij specifieke vragen.

‘De FIN heeft zich ontwikkeld tot een buitengewoon professionele belangenorganisatie. Om die   reden heeft Stichting Winckel-Sweep besloten lid te worden. Het netwerk van de FIN is belangrijk   voor de Stichting, net als de informatie die de vereniging biedt. De Nieuwsbrief, uitleg over de ANBI- regeling, de symposia. Voor een klein fonds is het heel nuttig daarvan op de hoogte te zijn.
     Daarnaast heb je als FIN-lid mogelijkheden tot ervaringsuitwisseling en samenwerking. ’

Jan Cees van Hasselt
    Stichting Winckel-Sweep

Vermelding in het FondsenBoek

Lidmaatschap staat los van vermelding in het FondsenBoek!
    Vermelding in het FondsenBoek is op vrijwillige basis; er zijn geen kosten aan verbonden.
    Wilt u opgenomen worden in het FondsenBoek neemt u dan contact op met Kennisbank Filantropie.